Luna City

<루나 시티>는 보름달 때 태양과 달이 서로 반대에 위치하는 것과 같이 두 작가의 180도의 상반된 관점을 보여주게 될 것이다. 두 공간이 평행선 상에서 마주하게 되는데, 아래에 이지선의 작품 <Shell City>는 도 시들 사이에 장소특정적 존재로서의 고향을 연출하고, 위로 더그 홀든의 작품은 달의 일탈적 움직임이 재 현하는 무정부 상태를 보여주게 된다.쉘 시티: 하나의 도시에서 또 다른 도시로 이주할 때 고향이라는 개념은 그 도시 어딘가에 산재되어 있 다. 집에 대한 우리의 지각은 마치 달팽이집 처럼 계속 함께 움직인다. 그리고 우리 개개의 달팽이집 속에 는 현재의 자신을 만든 장소들, 자기 자신이 되는 장소들, 그리고 앞으로의 자신의 모습을 보는 장소들을 연결하는 하나의 도시가 있다. 우리는 우리 집의 도시를 지니고 다닌다.달의 일탈적 움직임: 역사가 기록된 이래로 달은 항상 신뢰할 수 있고 안정적이며 신성한 존재였다. 이번 작품에서 우리 종족의 해체를 통해 이 세상에 어느 것도 예측 할 수 없으며, 우리를 조정하는 그 무엇도 없 다는 생각을 보여주고자 한다. 그리고 그러한 생각은 이 세상 어딘가에서 기인한다. 이것은 종교와, 정부, 이념에 대한 부정이며 순수한 무정부 상태이다.

Luna City is an exhibition between two artists working in 180-degree perspective, in celebration of The Moon and The Sun aligning in opposition. With two spaces facing each other in parallel, Lucia Jeesun Lee's Shell City (below) is a site-specific existential home in-between cities, while Doug Holden's moon behaving badly (above) recreates the anarchy in between.

Shell City:  When you move from one city to another, the notion of home becomes somewhere that exist in-between. Our sense of home now is constantly moving with us, just like shells of snails. What’s in each of our shells is a city intersecting many places that we become ourselves, feel ourselves, or see ourselves in. We are carrying our in between home city with us.

moon behaving badly: The moon has been a reliable and stable heavenly body since recorded time. In this piece I want to displace our species, to demonstrate that nothing is predictable, there is nothing controlling us, as such our beliefs must come from someplace in between. It is a negation of religion, of government, of ideology – it is pure anarchy.

작가소개/ Artist Intro:

Lucia a.k.a 이지선은 디지털 미디어를 주로 사용하는 다원예술가이다. 서울에서 태어나 2006년 뉴욕으로 건너가 뉴욕대 Interactive Telecommunication Program 석사과정을 마치고 뉴욕 에서 활동, 2013년 귀국 이후 서울을 기반으로 활동중이다. 작업의 모티브는 원형적이고 본질적 인 질문들, 혹은 일상 속 사물이나 공간에 숨은 이야기에 대한 상상에서 비롯되고, 사물과 공간에 숨은 환영들을 불러일으키는 매체로 영상과 비디오 프로젝션을 사용한다. 플래툰 쿤스트할레, 아트센터 나비, 미디어극장 아이공, 브뤼셀의 iMAL, 뉴욕의 3LD Art & Technology Center 및 Dumbo Art Under the Bridge Festival 등 국내외 공간들에서 전시하 였다. 현재 팹랩 서울의 레지던시 작가로 간헐적으로 워크샵을 진행하고 있으며, Stevens Institute of Technology, Hostos Community College of CUNY, Queens Museum of Art 에서 강사로 활동하였다.

더그 홀든은 비디오, 음각인쇄, 필름, 사진 등 다양한 매채로 작업을 하고 있다. 미국 매리랜드 대 학교, 볼티모어 현대 미술관, 프린스 조지 커뮤니티 칼리지, 워싱턴 씨어터 프로젝트에서 전시, 퍼 포먼스, 작품상영을 하였다. 홀든은 전시설치가와 비디오그래퍼로도 활동한 경력이 있다. 지금 현 재 서울에서 거주하며 활동하고 있다.

Lucia Jeesun Lee is an interdisciplinary artist working primarily in digital media. Her journey as an artist started from New York. She explores creating platforms that bridge between people, places, objects, and stories. She also likes projecting videos on everyday spaces/objects to discover the ghosts that hide underneath. Her works have been shown in Platoon, Kunsthalle Seoul, Urban Media Lab at iMAL, Brussels, and Art Center Nabi The 13th Seoul International New Media Festival, 3LD Art and Technology Center(New York), The 12th Dumbo Art Under the Bridge Festival (New York) and various venues in Seoul and New York. She is a current resident artist at Fab Lab Seoul, where she often give workshops at, and has taught in Stevens Institute of Technology, Hostos Community College of CUNY as an Assistant Adjunct Professor and at Queens Museum of Art as an educator.

Doug Holden is an artist versed in video, intaglio, 35mm and large format photography, lost wax bronze foundry, as well as drawing and painting. He has presented exhibits, screenings, and performances at the University of Maryland, the Baltimore Contemporary Museum, Prince George Community College in Maryland, and the Theatre Project in Washington D.C. Holden has worked as a fine art preparator, exhibitions installer, and videographer at the Center for Art and Visual Culture, was an artist/educator with Learning Through an Expanded Arts Program (LEAP), and assisted artist Nova Noah with the Ark Project, retrofitting a potato farm into grounds for art. Holden has traveled extensively and is currently living in Seoul, Korea.

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