FUZZ Beautiful Data

책소개
FUZZ 는 예술과 문화를 국제적 그리고 다학제적 접근으로 소개한다. 이번 첫 이슈 <뷰티풀 데이터>는 새롭게 등장하고 있는 데이터의 미학을 이미지와 글로 다루는 전시, 미술작품, 비평적 에세이, 인터뷰 그리고 대화로 풀어본다. 예술가, 큐레이터, 디자이너, 건축가 그리고 다학제적 이론가의 시선으로 변화하는 동시대 미학적 접근과 표현; 경제정치적 권력 아젠다에 기반한 데이터 조작; 디지털 존재와 부재; 디지털 사회와 공동체를 구성하는 대안적 구조로 협업, 우주론 그리고 다정함을 탐구하는 이야기를 펼친다. 팬데믹이 이어지고 있는 동시대에 기술은 우리의 소통, 행동 그리고 감정이상으로 우리에게 큰 영향력과 상호작용을 하고 있다. 하루에 우리가 디지털 스크린과 마주 앉아 보내는 시간은 점점 늘어나고, 우리의 움직임은 손가락으로 클릭을 하는 것에 제한되며 우리의 감정은 일시적, 디지털, 쾌락의 데이터의 과잉에 의해 조작되었다. 이렇듯 급변하는 기술의 시대에서 우리가 이야기하는 뷰티풀 데이터는 무엇인가? <뷰티풀 데이터>는 새롭게 등장하여 빠르게 자리잡고 있는 데이터의 미학에 대한 다양한 질문을 던져본다. 

Publication Intro
Fuzz is an annual/bi-annual art publication addressing artistic production and cultural commentary in an interdisciplinary and universal scope.  
In this issue, Beautiful Data, we look at data aesthetics through images and texts, exhibitions and artworks, critical essays, interviews and conversations. Through the voices of artists, curators, designers, architects and other writers, Beautiful Data addresses shifting aesthetic approaches and expressions, data manipulation for ecopolitical power agendas, digital presence and absence, speculative explorations of digital society and forms of community-building through structures of collaboration, cosmology and kindness. The ongoing pandemic has highlighted the degree to which technology has surpassed its affect, whether in terms of our communication, behavior or emotions. The only faces that we stared at, day in and out, were our flat screens, while our motion was confined to our fingers clicking away and our emotions were most likely manipulated by a surplus of temporary, digital, pleasurable data beautifully wrapped in our own desires. In this vast changing era of technology, we ask various questions around, what is beautiful data?. 

책 속에서 /  In this issue
“First of all, my gut reaction when I hear the word “artificial intelligence” is to more or less deny its existence. I think the prevalent form is artificial stupidity, which is very common. It abounds all around us—stupid little algorithms everywhere—and it has also influenced photography for a long time... It’s fully naturalized into how people perceive the world. I think that’s the dominant form of anything related to algorithmic vision, although I think “AI aesthetics” is not yet fully expanded.” -from the Exhibition Feature: interview with Hito Steryel

‘What does it mean to ‘create’ today
when countless stock visual and audio media, templates, filters, effects, styles and tutorials are available to both casual and professional creators? Shall we try to simulate this contemporary ‘digital creativity’? Or do we want to match the artistic achievements and creative processes of a pre-digital, pre-software and pre-network era?’  -from the Essay: Lev Manovich ’Who is an ‘Artist’ in the Software Era?

“The concept of algorithmic violence has to do with the fact that we live in this data-drenched society. The ability to turn people’s experiences into data is absolutely crucial to this, because that data is then fed to algorithms, it’s fed to models – and that’s where you see all of these ramifications that can unfold, which I conceptualized as algorithmic violence.” -from the Interview: Mimi Ọnụọha

목차
편집자의 글: 뷰티풀 데이터
전시: 히토 슈타이얼: 데이터의 바다    
작가:
이주리, 크리스챤 미오 로클래어
에세이: 레브 마노비치 ‘소프트웨어 시대의 ‘예술가'는 누구인가?’; 커먼 어카운트 ‘가상의 사후세계의 건축’; 타오 판 ‘아마존 에코와 ‘백’의 미학' 
인터뷰: 리처드 비핸; 미미 오누아;  아지아오 
대화: 다정한 이웃
스튜디오 방문: 양아치 

Table of Contents
Editors Foreword 
-Beautiful Data 
Exhibition Focus
-Hito Steyerl: A Sea of Data
Artist Feature
-
Juri Lee
-Christian Mio Loclair
Essays
-Lev Manovich: Who is an ‘Artist’ in the Software Era?
-Common Accounts: Architecture of the Virtual Afterlife
-Thao Phan: Amazon Echo and the Aesthetics of Whiteness
Interviews 
-Richard Vijgen
-Mimi Ọnụọha
-aaajiao  
Conversation Kind Neighbors
Studio Visit Yangachi

출판 그레파이트온핑크 | 편집 여인영, 앤디 세인트 루이스 | 디자인 WORKS | 판형 180 * 245 | 페이지  90쪽 가격 19,000원 | 초판 발행일 2022년 8월 26일 | 분야 잡지>예술, 대중문화 | 언어: 영어
ISBN 979-11-87938-26-2 문의 그레파이트온핑크 / artspaceone@artspaceone.org

Publisher: Graphite on Pink | Editors: Andy St. Louis, InYoung Yeo | Design: WORKS | FORMAT 180 * 245 | Page 90 | Edition: August 26 2022 | Magazine> Art and Culture 
ISBN 979-11-87938-26-2 Contact: Graphite on Pink / artspaceone@artspaceone.org